...

Іноді не заводиться двигун

Ремонт Шевроле Лачетті

Сьогодні у нас досить цікава несправність, з якою до мене звернулися. Суть проблеми в тому, що періодично не запускається двигун на автомобілі.

Хоча в самій несправності немає нічого цікавого, так як вона зустрічається не рідко. А ось причина досить цікава. Тому обов’язково дочитайте до кінця.

Ось звернення власника автомобіля:

Лачетти хетчбек, 1,6, 2006 г.в.
Ни малейших предпосылок не было, все работало хорошо, заглушил, поставил во дворе, скинул клемму с аккумулятора, все как обычно.
Примерно через неделю пришел ехать, стартер крутит, насос качает, приборка светится, но ни малейших признаков вспышек нет, как будто совсем отключил катушки. Попробывал подключится ELM, ЭБУ не вышел на связь. Так ни с чем и ушел думать что делать.
Но через 2 дня пришел к ней попытаться почитать, и она запустилась с пол оборота, работала отлично, прогрел, проехался вокруг дома, все хорошо. Ничего читать не стал, чек не горел, подумал может влага куда то забралась и теперь все нормализовалось.
Еще через пару дней нужно ехать – но она снова не запускается ни в какую, стартер крутит, насос качает, приборка светится, но двигатель не запускается. И больше она так и не запустилась. ЭБУ ни через ELM, ни через адаптер с Шевроле эксплорер на ноуте на связь не выходит.
Что было проделано:
– передернул все разъемы до каких дотянулся, включая с202, обработал все спреем.
– проверил цепь с 7 контакта диагностического разъема к 56 контакту ЭБУ, вставив перед этим перемычку между 5 и 6 контактом разъема иммо. По частям эту цепь тоже перед этим проверил. Все хорошо. На самом разъеме иммо посмотрел питание – на втором контакте всегда есть, на 1 при включенном зажигании появляется.
– еще непонятный момент – экранирую ключ фольгой, включаю зажигание, при этом светодиод на водительской двери никак на это не реагирует, насколько я понимаю он должен был в таком случае засветиться.
– вскрыл сам иммо, визуально ничего подозрительного не обнаружил абсолютно, правда только сверху осмотрел, потому как не пойму как извлечь антену из пластикового кольца, чтоб не поломать ничего.
Больше нет идей куда лезть, прочитать не могу, не пойму виноват ли иммо, либо это что то совсем другое, почему это так внезапно и без предпосылок, и главное почему был просвет когда она запустилась как ни в чем не бывало.
Вобщем, буду благодарен за любой совет.

Не запускається двигун, що перевіряти в першу чергу

Як ми бачимо, крім відсутності запуску у нас є ще одна серйозна проблема – ЕБУ не виходить на зв’язок. Тому жоден діагностичний адаптер не може до нього підключитися.

У нормальних умовах підключення до ЕБУ відбувається тільки після дозволу іммобілайзера.

Тому в першу чергу необхідно виключити штатний іммобілайзер з системи і спробувати підключитися до ЕБУ.

Для цього добираємося до блоку ІММО. Він знаходиться біля замка запалювання.

Іммобілайзер
Іммобілайзер

Відключаємо від нього роз’єм

Роз'єм іммобілайзера
Роз’єм іммобілайзера

І перемичкою з’єднуємо між собою 5 і 6 контакт. На фото це два фіолетових дроти

Відключення іммо

Примітка! Дроти можуть бути і іншого кольору. Це залежить від року випуску. Але контакти будуть однаковими (5 і 6)

Після цього ЕБУ вийшов на зв’язок. Пробуємо робити запуск і дивимося, що показує діагностика.

Як самостійно робити комп’ютерну діагностику дивіться тут – Комп’ютерна діагностика автомобілів Шевроле

Комп'ютерна діагностика автомобіля
Комп’ютерна діагностика автомобіля

Нам необхідні всього два параметри:

  • Абсолютний тиск в колекторі. Як ми бачимо, він знижується при запуску. Значить коленвал мотору почав обертання.
  • Обороти двигуна. Видно, що обороти піднялися до 195. Це означає, що ЕБУ бачить обертання двигуна. Значить ДПКВ справний і хоч якась відповідь від мотора повинна бути.

Але двигун абсолютно навіть не намагається “схопити”. Повний ігнор на наші спроби запуску.

Також таке підключення дає можливість витягнути з ЕБУ можливі коди несправностей (в народі – помилки). І ми бачимо помилку Р1628

Помилка Р1628
Помилка Р1628

З цього можна зробити попередній висновок, що з системою управління двигуном проблем немає. Тому необхідно переключити свою увагу на Іммобілайзер. Швидше за все, він блокує запуск.

Іммобілайзер блокує запуск двигуна

Як працює Іммобілайзер

При включенні запалювання, ключ перевіряється протиугінною системою іммобілайзера. При зчитуванні коду ключа блоком управління іммобілізатора або комплексним вбудованим блоком управління протиугінного пристрою, двигун може запуститися будь-яким ключем, який повертає блокувальний циліндр замка. Код ключа зчитується і порівнюється з кодами ключів, збереженими в пам’яті блоку управління іммобілізатором. При визначенні дійсного ключа, блок управління іммобілізатором посилає повідомлення з послідовно переданими даними в ЕБУ. У вихідне повідомлення включається код ідентифікації для підтвердження, що ні блок управління іммобілізатором, ні ЕБУ не були замінені для обходу системи. При отриманні недійсного повідомлення ЕБУ виконує наступні дії:

  • Відключає ланцюг паливної форсунки.
  • Відключає катушку запалювання.
  • Діагностичний код несправності буде збережений у пам’яті ЕБУ.

Чек при цьому зазвичай не горить, але помилка Р1628 заноситься в пам’ять ЕБУ.

ЕБУ нам вказує, що помилка не постійна. І ми це теж можемо підтвердити, так як один раз двигун все-таки запустився.

Тому можна припустити, що десь є поганий контакт, який періодично змінює свою проводимість. Найчастіше це відбувається в роз’ємах і на монтажній платі, коли в пайці починають утворюватися кільцеві тріщини

Тріщина в пайці
Тріщина в пайці

Тому був обслужений роз’єм блоку ІММО і уважно оглянута плата

Плата іммобілайзера
Плата іммобілайзера

Особливо, саме проблемне місце – пайка антени

Пайка антени іммо
Пайка антени іммо

Але нічого виявлено не було.

Що маємо по факту:

  • Видимих дефектів немає
  • Напруга живлення на блок ІММО приходить
  • Помилок по невірним ключам немає
  • Ланцюг від ІММО до ЕБУ в порядку (так як ми спокійно підключилися до ЕБУ при відключеному ІММО)

Також в повідомленні, яке на початку сторінки, було вказано:

еще непонятный момент – экранирую ключ фольгой, включаю зажигание, при этом светодиод на водительской двери никак на это не реагирует, насколько я понимаю он должен был в таком случае засветиться.

Чому світлодіод повинен засвітитися, дивіться в цьому відео

У нашому ж випадку світлодіод мовчав.

Все це в комплексі означає, що блок іммобілайзера просто не працює. Він навіть не запускається для перевірки ключа.

Незрозуміло тільки одне – чому він іноді все ж починає працювати…

Або недогледіли дефект на платі. Або щось з живленням блоку ІММО.

І на цьому етапі у мене виникло логічне запитання – як проводилися виміри живлення? І найголовніше – звідки бралася маса для вимірів?

Ось моя порада:

Треба перевірити напругу на роз’ємі ІММО, тільки другий щуп мультиметра підключати не до кузова, а до 4 контакту на роз’ємі.

І ось тут з’явився промінь надії. Виявилося, що масу брали з кузова авто, а другий щуп вольтметра підключали до контактів живлення (1 і 2 контакт роз’єму). Напруга була 11.7 В, що є цілком нормальним.

Але після того, як я сказав взяти масу не з кузова, а з 4 контакту роз’єму блоку ІММО, все стало на свої місця. 4 контакт це чорний провід, який з’єднує блок ІММО з масою

Відключення іммо

Цитата:

Пару дней пробовал запускать, все хорошо, сегодня снова не запустилась. Сразу кинулся мерять напряжение на иммо между 4 и 1-2 контактом разъема. Вижу что напряжение 8-9 вольт, при этом если вместо 4 контакта ставлю щуп на корпус, то 11.7. И если меряю омметром между 4 контактом и корпусом, то сопротивление очень большое.

І ось тут прилад показав всього-лише 8-9В!

Цього явно недостатньо для нормальної роботи блоку іммобілайзера.

Вся проблема виявилася в поганій масі блоку.

Де маса іммобілайзера

Так де ж поділася маса? Все досить просто і, як завжди це пов’язано з проблемними місцями. У проводці є, так звані, збірки мас. У цих збірках з’єднуються маси відразу декількох споживачів. І не рідко вони стають причиною проблем і навіть займань

Збірка мас

Блок іммобілайзера теж “бере масу” з такої збірки. У цю збірку також підключені інші споживачі типу підсвітки, годиника і т.д.

Все інше працює, а ось блок ІММО ні. Саме це спочатку і ускладнило діагностику. Якби поряд з відмовою іммобілайзера, наприклад, ще не працювали годинник або підсвітка, тоді було б простіше виявити цю проблему.

Збірка ця носить назву S203 і знаходиться аж біля магнітоли

Збірка S203
Збірка S203

Збірка S203

Ну і сам результат:

Добрый день! Протянул сегодня отдельную массу на разъем иммо, сразу же ответил ЭБУ, машина запустилась. Выглядит так как будто бы проблема найдена и устранена) надеюсь так и есть) спасибо за помощь!

Кілька корисних порад

Ось кілька порад, які я хотів би дати автолюбителям:

  1. Якщо двигун не запускається і при цьому навіть не подає ніяких ознак запуску, а потім запускається без будь-яких проблем і відмінно працює, поки ви не вимкнете запалювання, то з дуже великою часткою ймовірності проблема не в двигуні і не в системі управління двигуном, а в сторонніх системах. При початковій перевірці зверніть увагу відразу на іммобілайзер і всілякі сторонні сигналізації. Особливо, якщо вони з автозапуском.
  2. При вимірах беріть масу не тільки з кузова, але і з роз’єму. Це дозволить оцінити якість маси.
  3. Ну і саме головне – ніколи не перевантажуйте ці збірки мас. Якщо ви встановлюєте стороннє обладнання, яке споживає значний струм, то протягуйте окрему масу, а не підключайтеся до першого-ліпшого проводу маси. Всі ці дроти практично завжди підключені до таких збірок і зайве навантаження може привести до такого

Збірка мас

Думаю, ця інформація в майбутньому допоможе багатьом.

Андрій
Оцініть автора
Додати коментар

  1. Віктор

    Дуже дякую за корисну інформацію!

    Відповіcти